ΔΕΛΤΑ ΠΗΝΕΙΟΥ - ΔΕΛΤΑ ΕΒΡΟΥ

Το Μουζάκι είναι μια κωμόπολη της Καρδίτσας που έχει πληθυσμό περίπου 6.500 κατοίκους και απέχει από την Καρδίτσα 26 χιλιόμετρα και 15 από τα Τρίκαλα. Το Μουζάκι το χωρίζει ένας παραπόταμος του Πηνειού που είναι ο Πάμισος ποταμός που ξεπροβάλει μέσα από την άγρια ομορφιά της Πίνδου αφήνοντας δεξιά και αριστερά του, τις καταπράσινες πλαγιές του, των Αγράφων και της Αργιθέας. Στο Μουζάκι ιδρύθηκε το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης τον Ιανουάριο του 1991. Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης μας φιλοξένησε για 4 ημέρες, από την Πέμπτη το πρωί ως την Κυριακή 27 - 30 / 12 / 2003 . Μας συνόδευαν οι καθηγήτριές μας κυρίες Μόκαλη Παναγιώτα, Χουρμουζιάδου Δέσποινα και Κακάβα Στέλα. Όλα εκεί ήταν πάρα πολύ όμορφα, φιλόξενα και περάσαμε υπέροχα!

Την Πέμπτη το πρωί ξεκινήσαμε στις 8.30, στη διαδρομή κάναμε τη πρώτη μας στάση στην Καρδίτσα, όπου επισκεφθήκαμε την γκαλερί F με έργα  μοντέρνας τέχνης του ζωγράφου Γιώργου Μήλιου. Αργότερα επισκεφτήκαμε τη Δημοτική Πινακοθήκη Καρδίτσας, όπου θαυμάσαμε τα έργα του Δημήτρη Γιολδάση, που τα περισσότερα απεικόνιζαν σκηνές από την αγροτική ζωή και τις παραδόσεις της περιοχής. Μετά πήγαμε σε ένα αναψυκτήριο και ύστερα ξεκινήσαμε για το ΚΠΕ στο Μουζάκι.

Μόλις φτάσαμε πήγαμε στα δωμάτια μας, φάγαμε, και το μεσημέρι καθίσαμε να ξεκουραστούμε.

Από τις  5.00 μέχρι τις 7.00 μας ενημέρωσαν για τα δάση και μας έδωσαν τα παρακάτω θέματα να τα μελετήσουμε:

ΧΛΩΡΙΔΑ-ΠΑΝΙΔΑ  ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ

ΩΦΕΛΕΙΕΣ - ΑΞΙΕΣ - ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ

ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ

ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΔΑΣΟΣ (ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ)

Χωριστήκαμε σε 4 ομάδες και η καθεμία διάλεξε όποιο θέμα ήθελε.

Την Παρασκευή το πρωί περίπου στς 9.00 πήγαμε  στο δάσος του Μουζακίου στον Προφήτη-Ηλία. Εκεί μας μίλησαν για τα δέντρα, τα φυτά και κάποια λουλούδια που μας φαινόταν παράξενα και δεν τα ξέραμε. Ακόμα μας μίλησαν για τις παραδόσεις και τους μύθους τους. Αφού τελειώσαμε από εκεί γυρίσαμε στο Κέντρο και φάγαμε! Στις 5.00 μας φώναξαν και μαζευτήκαμε για να μας μιλήσουν οι υπεύθυνοι για τους βιότοπους, τους υγρότοπους. Αργότερα όταν τελειώσαμε πήγαμε για φαγητό και στις 8.00 το βράδυ, πήγαμε βόλτα στο κέντρο των Τρικάλων.

Το Σάββατο μετά το πρωινό, ξεκινήσαμε για τη λίμνη Πλαστήρα που πραγματικά  είναι ένα από τα πιο αξιοθαύμαστα  μέρη που υπάρχουν. Το μεσημέρι πήγαμε σε μια ταβέρνα για φαγητό. Όταν γυρνούσαμε στη διάρκεια της διαδρομής οι υπεύθυνοι του Κ.Π.Ε. μας μιλούσαν για τις διάφορες ιστορίες κάποιων δέντρων ενώ γνωρίσαμε και την σπηλιά που γεννήθηκε ο Καραϊσκάκης. Έτσι πέρασε η ώρα και φτάσαμε στο ΚΠΕ όπου φάγαμε και ξεκουραστήκαμε!

Στης 5.00 οι υπεύθυνοι του ΚΠΕ μας μίλησαν για τα τροπικά δάση και μας έδειξαν και ένα βίντεο με περιεχόμενο τη ζωή των πουλιών, κάποια παράξενα είδη πουλιών, για διάφορα ζώα και για καταπράσινες πεδιάδες που αν και ήταν μικρές σε έκταση, η ομορφιά τους μας γοήτευσε! Όταν τελειώσαμε καθίσαμε για φαγητό και ύστερα μας άφησαν μια ώρα για να εργαστούμε, η κάθε ομάδα ξεχωριστά με το δικό της θέμα! Στης 8.30 μαζί με τους καθηγητές που μας συνόδευαν πήγαμε βόλτα στο κέντρο του Μουζακίου και καθίσαμε σε ένα κλαμπ για να διασκεδάσουμε!

Την Κυριακή το πρωί ξυπνήσαμε πήραμε το πρωινό μας και αμέσως όλες οι ομάδες ασχολήθηκαν με τις εργασίες τους. Έπρεπε ως τις 11.30 όλες οι ομάδες να τελειώσουν με την εργασία τους, όπως και έγινε, και τις παρουσιάσαμε στους καθηγητές μας, στα παιδιά και στους υπεύθυνους του Κ.Π.Ε. .

Το μεσημέρι μετά το φαγητό ετοιμαστήκαμε και αναχωρήσαμε από το Μουζάκι.

Όλο το τετραήμερο ήταν για μας μια πρωτόγνωρη και ταυτόχρονα  υπέροχη εμπειρία και ευχαριστούμε τους υπεύθυνους του ΚΠΕ που μας την πρόσφεραν τόσο φιλόξενα.