ΔΕΛΤΑ ΠΗΝΕΙΟΥ - ΔΕΛΤΑ ΕΒΡΟΥ

Αρκετό καιρό πριν, οι υπεύθυνοι καθηγητές της περιβαλλοντικής ομάδας του σχολείου μας μάς ενημέρωσαν ότι θα πάμε μία περιβαλλοντική επίσκεψη στο Θεσσαλικό Όλυμπο, μέσα από την οποία θα ενημερωνόμασταν για το δάσος αλλά και για άλλα σημαντικά αρχαιολογικά και ιστορικά θέματα της περιοχής του Ολύμπου. Έτσι κι έγινε.

Ήταν μια ενδιαφέρουσα επίσκεψη, η οποία εκτός των άλλων, ήτανε και πολύ ευχάριστη. Το πρωινό λοιπόν της Παρασκευής  της 23ης  Απριλίου 2004  όλοι οι μαθητές της περιβαλλοντικής ομάδας συγκεντρωθήκαμε στο προαύλιο του σχολείου. Μετά την καθημερινή πρωινή προσευχή, με τις ευχές όλων για ένα καλό ταξίδι και με το χαμόγελο ζωγραφισμένο στα χείλη μας, επιβιβαστήκαμε στο πολυτελές λεωφορείο, και ξεκινήσαμε για τον προορισμό μας. Σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής, μέσα στο λεωφορείο επικρατούσε χαρούμενο κλίμα και, αν και σε τακτά διαστήματα συναντούσαμε απότομες στροφές, διατηρήσαμε τη χαρούμενη ατμόσφαιρα σιγοψιθυρίζοντας τα μελωδικά τραγούδια που ακούγαμε και γελώντας μεταξύ μας.

Κατά τη διαδρομή περάσαμε από πολλά πανέμορφα τοπία γεμάτα πράσινο και ανοιξιάτικα πολύχρωμα λουλούδια. Οι καθηγητές μας ενημέρωναν σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής για τις διάφορες περιοχές που περνούσαμε. Ύστερα από ένα όμορφο και ήρεμο ταξίδι, αφού περάσαμε από τους Γόνους, ένα από τα πιο ξακουστά χωριά του νομού μας, φτάσαμε στην Καλλιπεύκη. Το μέρος, όπου κατεβήκαμε, ήτανε καταπράσινο, γεμάτο με ψηλά κυπαρίσσια και λογής λογής μικρά και μεγάλα λουλούδια. Αμέσως, κάτω από την επίβλεψη των καθηγητών μας, ξεχυθήκαμε στο αχανές δάσος, στη θέση Πατωμένη, όπου είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε το πρωινό μας και να συζητήσουμε θέματα σχετικά με το δάσος. Στη συνέχεια, αρμόδιοι δασολόγοι που είχαν προσκληθεί από το σχολείο μας, μας ενημέρωσαν για τη ζωή και τη βλάστηση γύρω από το δάσος και απάντησαν στα διάφορα ερωτήματά μας με μεγάλη σαφήνεια, καλύπτοντας και το παραμικρό κενό μας. Έπειτα από όλα αυτά, παρουσιάσαμε την εργασία που κι εμείς είχαμε ετοιμάσει. Ήταν μία σημαντική συνάντηση, μέσα από την οποία γνωρίσαμε νέα πράγματα σε ό,τι αφορά το δάσος.

Αφού τους ευχαριστήσαμε για ό,τι έκαναν, ανεβήκαμε στο λεωφορείο για την επόμενο προορισμό μας, την Καρυά Ολύμπου, ένα μικρό, πανέμορφο χωριό. Όταν φτάσαμε, κατεβήκαμε στην πλατεία και κάτω από το βλέμμα των καθηγητών μας κάναμε βόλτες στα στενά δρομάκια, κουβεντιάζοντας με τους ελάχιστους αλλά ζεστούς κατοίκους του. Ύστερα από μία ολιγόωρη παραμονή φύγαμε για την ιερά μονή Σπαρμού και λίγα λεπτά αργότερα φτάσαμε στο ονομαστό αυτό μοναστήρι. Την προσοχή μας τράβηξαν αμέσως τα πανέμορφα πουλιά με τα φανταχτερά χρώματα, που ήτανε σε έναν περιφραγμένο χώρο δίπλα στο μοναστήρι. Μετά την ενημέρωση που μας έκανε μια συμμαθήτριά μας για το μοναστήρι, ένας καλόγερος μας ξενάγησε σε αυτό. Περάσαμε στο ανακαινισμένο εσωτερικό του, όπου μας μίλησε για το θρησκευτικό περιεχόμενο κάθε χώρου και για τις τοιχογραφίες, οι οποίες σχετίζονται με τη ζωή του Ιησού Χριστού και των άλλων Αποστόλων.

Με μεγάλη ευλάβεια και σεβασμό ακούγαμε προσεκτικά τα πάντα. Δεν χάσαμε την ευκαιρία βέβαια να αγοράσουμε κάποια αναμνηστικά σταυρουδάκια και κομποσκοίνια. Φεύγοντας, μας προσέφεραν αναψυκτικά και γλυκίσματα. Αφού τους ευχαριστήσαμε για την ξενάγηση και τη φιλοξενία, ξεκινήσαμε για το Πύθιο του Ολύμπου, έναν τόπο με μεγάλο αρχαιολογικό ενδιαφέρον. Φτάνοντας εκεί συναντήσαμε ένα πρωτόγνωρο τοπίο γεμάτο με μεγάλους λίθους, όπου μας περίμεναν αρχαιολόγοι, για να μας ενημερώσουν σχετικά με την ιστορία του. Όλοι μας ακούγαμε ήσυχα και με μεγάλη προσοχή. Εκτός όμως από αυτούς, και οι ίδιοι οι καθηγητές μας είπαν κάποια πράγματα για το μέρος αυτό. Ήτανε μια ενημέρωση, από την οποία αποκομίσαμε πολύ σημαντικά πράγματα για την ιστορική αυτή περιοχή. Ύστερα από ένα μεγάλο «ευχαριστώ» που τους είπαμε και αφού βγάλαμε αναμνηστικές φωτογραφίες, ξεκινήσαμε για την πόλη της Ελασσόνας.

Πλέον το γέλιο, ο χορός και η διασκέδαση γίνονταν όλο και πιο έντονα και χωρίς καλά - καλά να το καταλάβουμε, φτάσαμε στο κέντρο της. Εκεί γευματίσαμε και περπατήσαμε στην κεντρική πλατεία αυτής της τόσο όμορφης πόλης που ήτανε και η τελευταία μας στάση. Σε λίγο ανεβήκαμε στο λεωφορείο για το δρόμο του γυρισμού. Η διασκέδαση πλέον είχε φτάσει στο αποκορύφωμα. Όλοι μας χορεύαμε και τραγουδούσαμε ασταμάτητα, όμως ξέραμε πως όλα αυτά σε λίγα λεπτά θα ήταν παρελθόν. Μέσα σε ενθουσιώδες και χαρούμενο κλίμα φτάσαμε πίσω στη Λάρισα. Γεμάτοι χαρά και ευχαρίστηση από όσα είδαμε και ακούσαμε, χαιρετήσαμε τους καθηγητές μας, μαζέψαμε τα πράγματά μας και φύγαμε για τα σπίτια μας . Ήτανε η ωραιότερη εκδρομή που έχουμε πάει ποτέ και για πάντα θα τη θυμόμαστε.