ΔΕΛΤΑ ΠΗΝΕΙΟΥ - ΔΕΛΤΑ ΕΒΡΟΥ

     

 

Ποτάμια, υδάτινοι δρόμοι, που κατηφορίζουν από απόκρημνες βουνοπλαγιές, δύσβατα και ανήλιαγα φαράγγια, αυλακώνοντας πεδιάδες, τροφοδοτώντας λίμνες και συναντώντας στις εκβολές τους θάλασσες. Φυσικά όρια που χωρίζουν και ταυτόχρονα ενώνουν. Με τη δύναμή τους να αυξομειώνεται, κυλώντας πότε ήσυχα με αργή ροή και πότε αφρίζοντας ατίθασα και ορμητικά.

Λίμνες, γαλάζιοι καθρέφτες της φύσης, που τρέφονται από ποτάμια, πηγές και βροχές.

Μικροί ή μεγάλοι υγρότοποι, που αποτελούσαν και αποτελούν πόλο έλξης, πηγή ζωής για τον άνθρωπο, αλλά και τεράστιο τμήμα του φυσικού μας πλούτου.

Το γλυκό νερό, μοναδικό και αναντικατάστατο δώρο, αποτελεί ζωτικό στοιχείο για τον άνθρωπο. Είναι η ίδια η ζωή! Ο λαός αντιλήφθηκε την αξία του! Τα ποτάμια και οι λίμνες της ελληνικής γης στέκουν περήφανα στα βάθη των αιώνων, σμιλεύοντας ακούραστα την ελληνική ιστορία, πλάθοντας θρύλους και παραδόσεις για καταρράκτες, γεφύρια, κρήνες και φαράγγια.

Δυστυχώς, τα μεγάλα ποτάμια και οι λίμνες είναι αποδέκτες ρυπαντών που προέρχονται από τις ανθρώπινες δραστηριότητες, κυρίως από τη γεωργική εκμετάλλευση με τη χρήση φυτοφαρμάκων, τη βιομηχανία και τα μεγάλα αστικά κέντρα.

Τα λιπάσματα και τα ζιζανιοκτόνα με τα οποία ραντίζεται συνεχώς η ελληνική γη δεν εξαφανίζονται - αντίθετα μολύνουν με νιτρικά τις λίμνες και τα ποτάμια μας και γενικά τον υδροφόρο ορίζοντα της χώρας.

  

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Το φετινό μας περιβαλλοντικό πρόγραμμα έχει ως στόχο την ενημέρωση, την πληροφόρηση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών, σε σχέση με το πολύτιμο αυτό αγαθό που απειλείται.

Η επιλογή του θέματος έγινε εξαιτίας της ανάγκης να γνωρίσουμε το νερό και τα προβλήματα που προκύπτουν από τη μη ορθολογική του χρήση.

Άλλωστε η πόλη μας καθορίζεται από την έντονη παρουσία του υγρού στοιχείου (καθώς διασχίζεται από τον αργυροδίνη Πηνειό), το οποίο είναι άρρηκτα δεμένο με τις ανθρώπινες δραστηριότητες της περιοχής.

Στόχοι του προγράμματος ήταν η γνωριμία με το νερό και τη σχέση του με τον άνθρωπο και ο προβληματισμός για τη ληστρική εκμετάλλευση του φυσικού πόρου που ήδη βρίσκεται σε ανεπάρκεια.

 Μακροπρόθεσμος σκοπός μας,  η ευαισθητοποίηση των μαθητών με στόχο την ενεργή συμμετοχή τους στη διασφάλιση της ανεκτίμητης εθνικής μας κληρονομιάς από την υποβάθμιση.

 

    

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 45 μαθητές της Γ’ τάξης. συμμετείχαμε στο πρόγραμμα και δουλέψαμε με μεγάλο μεράκι όλη τη χρονιά.

 Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, χωριστήκαμε σε ομάδες, συνεργαστήκαμε μεταξύ μας, παρακολουθήσαμε προβολές, κάναμε έρευνες και παρουσιάσεις

Με αφορμή την παγκόσμια μέρα για το νερό, στις 22 Μάρτη  η Ομάδα μας παρουσίασε στους μαθητές του σχολείου την εργασία της , καθώς και ταμπλό με τις δραστηριότητές της. και προβλήθηκε το ντοκιμαντέρ « Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ».

  

Στην ολοκλήρωση του προγράμματος συνέβαλαν  αποτελεσματικά οι επισκέψεις μας στο ΚΠΕ Μελίτης, όπου παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα: «Οι διαδρομές του νερού στη  λεκάνη της Πελαγονίας», και η επίσκεψή μας στον υγροβιότοπο των Πρεσπών, και στο Κέντρο Πληροφόρησης όπου με τη βοήθεια οικοξεναγού γνωρίσαμε την περιοχή, επισκεφθήκαμε τις λίμνες και παρατηρήσαμε  με τηλεσκόπια τα πολυάριθμα πουλιά, που αποτελούν τον πλούτο της  περιοχής.

   

Στις 9/5/2006, η Περιβαλλοντική Ομάδα, αλλά και όλοι οι μαθητές του σχολείου, ενημερώθηκαν από κλιμάκιο της ΔΕΥΑΛ για το σημαντικό έργο που επιτελεί στην πόλη της Λάρισας . Στην εκδήλωση μίλησε και ο δήμαρχος κ. Κ. Τζανακούλης, ο οποίος αναφέρθηκε σε γενικές γραμμές στην ιστορία της ΔΕΥΑΛ, ενώ από την πλευρά του ο κ. Σπ. Μπαρμπούτης τόνισε τα εξής: «Βρισκόμαστε εδώ, ένα κλιμάκιο στελεχών της ΔΕΥΑΛ, για να ενημερώσουμε τη σχολική κοινότητα πάνω στους τομείς δραστηριότητας της ΔΕΥΑΛ. Τομείς που επηρεάζουν την ποιότητα ζωής όλων μας, δηλαδή την ύδρευση, την αποχέτευση, και την προστασία του περιβάλλοντος. Τομείς, οι οποίοι στο σύγχρονο κόσμο έχουν ενταχθεί στους κυριότερους συντελεστές ποιότητας, προόδου και ανάπτυξης των κοινωνιών. Γνωρίζοντας τη μεγάλη ευαισθησία των μαθητών μας πάνω σε θέματα περιβάλλοντος, σήμερα θέλουμε κι εμείς από τη ΔΕΥΑΛ να αγγίξουμε ακόμη μια φορά αυτές τις ευαίσθητες χορδές των μαθητών και καθηγητών τους».

 

Ενώ στις 10/5/2006, μήνυμα περιβαλλοντικής ευαισθησίας έστειλαν  μαθητές σχολείων της Λάρισας που υλοποίησαν προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, τα αποτελέσματα των οποίων παρουσίαστηκαν σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χθες στη Δημοτική Πινακοθήκη της Λάρισας και η οποία διοργανώθηκε από τον Πολιτιστικό Οργανισμό της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Λάρισας και το Γραφείο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην εκδήλωση, μαθητές από το 2ο Γυμνάσιο Ελασσόνας, το Γυμνάσιο Πλατυκάμπου, το 7ο ΤΕΕ Λάρισας, τα 1ο, 7ο, 13ο και 14ο Γυμνάσια Λάρισας και το 1ο ΤΕΕ Τυρνάβου, αναφέρθηκαν στις γνώσεις και τις εμπειρίες που αποκόμισαν από την υλοποίηση των περιβαλλοντικών προγραμμάτων. Την εκδήλωση παρακολούθησαν ο νομάρχης Λάρισας κ. Λ. Κατσαρός, νομαρχιακοί σύμβουλοι, στελέχη εκπαίδευσης και πλήθος κόσμου.

 

Τέλος, στις 17/5/2006 παρουσιάσαμε την εργασία μας σε ημερίδα που έγινε στο σχολείο μας.

 

                 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΕ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ

Εβδομάδα

Δραστηριότητες

Εβδομάδα

Δραστηριότητες

1η

13/10/2005

Συγκρότηση παιδαγωγικής Ομάδας.

14η

 2/2/2006

Ωφέλειες – Αξίες – Χρήσεις νερού .

20/10/2005

Ενημέρωση για το πρόγραμμα - Συγκρότηση Περιβαλλοντικής Ομάδας-χωρισμός σε υποομάδες

15η   9/2/2006

Νερό και ανθρώπινο σώμα.

Ενημέρωση για την εκδρομή.

3/11/2005

Προετοιμασία και Υποβολή προγράμματος.

16η 

16/2/2006

Ανθρώπινες δραστηριότητες και Νερό. - Αλιεία, Καλλιέργειες, Βοσκότοποι, Άρδευση.

10/11/2005

Ενημέρωση – συζήτηση για το νερό.

17η

23/2/2006

Νερό και επικοινωνία:  Υδάτινοι δρόμοι , Πλοία και Γέφυρες, Ταξίδια , Εμπόριο.

17/11/2005

Προβολή ντοκιμαντέρ «Ο κύκλος του νερού»

18η 

2/3/2006

Εκδρομή στις Πρέσπες και στο Κ.Π.Ε. Μελίτης.

2 - 4 / 3 /2006

24/11/2005

Το νερό στο Σύμπαν – Γη.

19η

9/3/2006

Το Νερό ως Αναψυχή,  Ψυχαγωγία, και κοινωνική συναναστροφή: Λουτρά, ιαματικά νερά, θερμές πηγές, ενυδρεία, κήποι και πάρκα, παιχνίδια, τουρισμός.

1/12/2005

Ο κύκλος του Νερού.

20η  

16/3/2006

Διαχείριση και Διατήρηση υδάτινων πόρων, Αποθέματα.

8η 

 8/12/2005

Ο ρόλος του στη ζωή – Νερό και Βιοποικιλότητα.

21η

23/3/2006

Κίνδυνοι – Ανθρώπινες πιέσεις – Προστασία.

15/12/2005

Υγρότοποι της Ελλάδας. : Κιβωτός Ζωής – Χλωρίδα – Πανίδα.

Παρουσίαση power point.

22η

30/3/2006

Νερό και Ανθρώπινος Πολιτισμός.

10η

22/12/2005

Τεχνητές λίμνες.

Παρουσίαση power point.

23η

6/4/2006

Μυθολογία και Λαογραφία  του Νερού.  

11η

12/1/2006

Ποτάμια και Λίμνες της Ελλάδας.

Προβολή ντοκιμαντέρ -Παρουσίαση ppt.

24η  

13/4/2006

Νερό και Πνευματική Ζωή : Ιδιότητες, τελετές, καθαρμοί  εξαγνισμός,  Βαπτιστήρια, αγιάσματα.

12η

19/1/2006

Καταρράχτες - Θάλασσες.

Παρουσιάσεις  power point.

25η

4/5/2006

Σύνθεση τελικής εργασίας, παραγωγή CD και διαφημιστικού φυλλαδίου - Προετοιμασία για την ημερίδα.

13η

26/1/2006

Ο δρόμος του Νερού – Από την πηγή στο σπίτι.

Παρουσίαση power point.

26η

17/5/2006

 Παρουσίαση της εργασίας και του υλικού μας στην Περιβαλλοντική Ημερίδα του Σχολείου μας.

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Για όλα τα παιδιά της Π.Ο. το φετινό θέμα εξελίχθηκε σε μια συναρπαστική εμπειρία. Ξεκινήσαμε το πρόγραμμά μας με ζήλο και ενθουσιασμό. Βήμα προς βήμα, όλη τη χρονιά, με υπομονή και επιμονή δουλέψαμε το θάμα, το οποίο βρήκαμε εξαιρετικά ενδιαφέρον.

Ιδιαίτερη εντύπωση  μας έκανε το ότι οι καθηγήτριές μας μάς προέτρεπαν συνεχώς να παίρνουμε εμείς τις πρωτοβουλίες και τις αποφάσεις. Αυτό δεν ήταν πάντα εύκολο, όμως μας έμαθε να θεωρούμε την εργασία δική μας υπόθεση και να χαρούμε τα αποτελέσματά της.

Στο τέλος, για μας , το νερό τη μια στιγμή ήταν μαγεία και την άλλη πραγματικότητα. Άλλοτε ήταν ψυχική ανάταση και άλλοτε ισχυρός προβληματισμός. Η καλύτερη όμως στιγμή μας ήταν αναμφίβολα η τριήμερη εκδρομή μας. Ευαισθητοποιηθήκαμε στα περιβαλλοντικά προβλήματα μέσα από ένα πλήθος μηνυμάτων που πήραμε, ανταλλάξαμε απόψεις, δεθήκαμε μεταξύ μας και μάθαμε να εκτιμούμε αυτό το πολύτιμο αγαθό, "το νερό", που μας χαρίστηκε από τη φύση.

Ευχαριστούμε πολύ :

  • Τον Υπεύθυνο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης νομού Λάρισας κ. Παπαγεωργίου Ιωάννη.

  • Την Διευθύντριά μας κ. Αλκμήνη Μανδάλη.

  • Τους εκπαιδευτικούς του Κ.Π.Ε Μελίτης.

  • Τους καθηγητές μας κ. Παναγιωτόπουλο Ευθύμιο και κ. Τουρσουνίδου Αναστασία, που μας συνόδευσαν στην εκδρομή.

  • Και τις υπεύθυνες καθηγήτριες , που στάθηκαν πλάι μας σ' όλη τη διάρκεια του προγράμματος και μας καθοδήγησαν , ώστε να πετύχουμε τους στόχους μας.

  • ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ

    ΧΟΥΡΜΟΥΖΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΕ5- συντονίστρια

    ΤΣΙΟΒΑΡΙΔΟΥ ΘΕΑΝΩ ΠΕ5

    ΜΟΚΑΛΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΠΕ2

    ΣΕΪΡΛΗ ΝΙΚΗ ΠΕ19

     

    Διαβάστε την Εργασία

     

    Ζητήστε μας τα DVD

     

     

 

Αριθμός  επισκεπτών

από 12/8/2005

ip based webcounter

free web counter

Copyright ©

7ο Γυμνάσιο Λάρισας

2003-2014